Hotpoint LFTA+ H2141 HX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hotpoint LFTA+ H2141 HX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Lotje365 09-11-2014
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ H2141 HX

Ontzettende spijt van deze vaatwasser, dit is er zo een waar de vaat vuiler uitkomt dan hij erin gaat. En ja: we hebben verschillende gebruiksopties geprobeerd, en ja: onze vaatwasser is blinkend schoon. Kortom; we kunnen niets doen tegen de enorme slechte resultaten van deze machine

witgoed 19-02-2014
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ H2141 HX

Even een update na een langere gebruikersperiode over deze machine.Nog steeds super tevreden fijne en stille vaatwasser. Voldoet aan de verwachtingen .

DeTTD 06-04-2013
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ H2141 HX

Kreeg een mailtje van Kieskeurig, dat ik de vaatwasser al een poosje in bezit had en of ik m'n review wilde bijwerken ... ok...
Nog steeds een prima vaatwasser (wat je ook wel mag verwachten natuurlijk). Af en toe brandt het lampje voor de 'vaatwassertablet met powerball', die ik niet gebruik .... dus druk ik die maar weer uit.... 't zal wel.

Soms blijft vaat vuil, maar dat is m'n eigen schuld .... prop 'm tè vol. Verder werkt mijn aanpassing om de sproeier tussen rek 1 en 2 iets schuin te zetten nog steeds perfect en scheert het aan de voorzijde van mijn vaatwasser over de hoge borden heen.

Collega heeft op basis van mijn bevindingen ook een HP gekocht, bevalt 'm ook.

BartenKruis 06-01-2013
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ H2141 HX

Zeer fijne machine, erg stil, vele mogelijkheden en een zeer gunstige prijs.
Ook naar duurdere machines gekeken, maar uiteindelijk na goed advies in de winkel toch voor deze gekozen.
Tot nu toe totaal geen spijt van.

DeTTD 16-12-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ H2141 HX

Ik ging voor de LFT3214 HX/MA vaatwasser aan de hand van de reviews. Maar ik kreeg de LFTA+ H2141 gestuurd net als de rest blijkbaar.

De klitteband voor op de deur was ik alweer vergeten, maar las het terug in de andere reviews... beetje vaag materiaal. Verder was inbouwen geen probleem.

Ik heb niet het gevoel dat het materiaal goedkoop is. Mijn vorige vaatwassers (Bauknecht/Candy) waren net zo .... De Candy ging 10 jr mee, de Bauknecht 6 (not amused)

De indeling is goed over nagedacht. Je hebt de vrijheid om de korf te plaatsen waar je wil in 2 delen, met of zonder treefje. Heerlijk. De rest ook veel ruimte en vrijheid om naar eigen smaak in te richten. Het extra rek dat je bovenin lost kunt plaatsen voor (grote) lepels ofzo gebruik ik niet.

Het bovenrek is makkelijk te verwisselen. Zelfs het loshalen van de bovenkorf (mocht je dat uberhaupt willen) is over nagedacht.

In het bovenrek heb je onafhankelijk instelbare rekjes links en rechts die je in hoogte en schuinte kan instellen of zelfs inklappen ..... maar! Als het bovenrek in de hoogste stand staat en de zij-rekjes zijn dichtgeklapt, kan het bovenrek niet meer dichtgeschoven worden de machine in.... ontwerp'vaudje'

Ik had alleen één probleem met mijn grote borden in combinatie met hoge wijnglazen. Door de grote borden moest het bovenrek in de hoogste stand en dan passen de wijnglazen niet. (nou ja ze passen wel, maar het bovenrek kan niet dicht want de voeten van de wijnglazen komen tegen de bovenzijde van de machine)..... Daar baalde ik ZO van, want het bovenrek MOEST dus op de laagste stand, maar dan kwam de zwenkarm tegen de grote borden. Hadden ze maar een TUSSENstand gemaakt. (Dat heb ik overigens productdevelopment bij Ariston gemaild. Als klant denk je immers mee....)

Maar ik heb het op kunnen lossen. De zwenkarm heb ik heel eenvoudig iets schuin kunnen plaatsen, zodat de zwenkarm over de voorste rij (waar ik de grote borden plaats) heen zwaait. Dus nu EN grote borden EN grote wijnglazen er in. Problem solved!

Heb overigens een review bij de 3214 gelezen dat het een irritante piep had .... tja, 't is maar wat je gewend bent. Oke, hij piept even luid ... big deal.

Verder is hij stil (de eerste nacht schrok ik wakker .... 'mijn hemel wat bromt hij ... Dit gaat toch niet altijd zo zijn?' Nacht erna de superstille stand gezet ... niets meer gehoord. Nacht erna weer de gewone stand .... nooit meer gehoord ...dus laten we het er op houden dat het beestje moest wennen aan z'n nieuwe huis ;-)

Soms zet ik 'm aan en als de radio aanstaat, moet ik me concentreren (terwijl ik ervoor sta) om te horen of die nu loopt of niet .... Kortom, ik vind hem heerlijk stil.

Heb een collega (wiens Miele na 12 jaar dood was) deze geadviseerd en hij heeft 'm afgelopen weekend geplaatst ... ben benieuwd naar zijn reactie.

Duurzaamheid .... meld ik wel weer als ik brokken heb.... Dus hopelijk tot over 10 jaar!

Greetz.

DeTTD 27-05-2013

Witgoed vraagt me hoe ik de sproeier schuin heb gekregen

Ik heb in de reactie 2 links, waarvan ik hoop dat ze door de controle komen van Kieskeurig.... Anders wordt de uitleg wat lastig.

Allereerst moet je de achterkant van de sproeiarm voorzichtig loshalen door de klem (blauwe pijl)iets los te buigen met een platte schroevendraaier. Dus de arm naar beneden en vervolgens naar achteren.

Daarna moet je de 'bek' (2e blauwe pijl)aan de voorzijde niet meer in de korfdraad(roe pijl) steken, maar simpelweg erbovenop laten rusten.

Dan klem je de achterzijde weer vast .... klaar.
Het is heel weinig, maar genoeg voor mijn borden en glazen.

En zo doet McGuyver dat ;-)

[url=http://nl.picturepush.com/public/13169625][img=http://www2.picturepush.com/photo/a/13169625/640/13169625.jpg][/url]

Of deze link http://nl.picturepush.com/public/13169625

BartenKruis 06-01-2013

Klitteband is bedoeld om de deur te stellen, steun te geven zeg maar, zodat je hem met zes schroeven daarna makkelijk vast zet. Gevraagd aan de monteur die hem kwam inbouwen.

witgoed 18-06-2013

Hoi,

Dank voor je duidelijke reactie t.a.v aanpassen van de sproeier. Inmiddels aangepast super.
Dank

witgoed 26-05-2013

Hoi,

Hoe kan ik de sproeier iets schuinzetten ook ik heb er soms last van bij grote borden en wijnglazen.
gr. witgoed

Mailvoorivo 10-08-2013

Kan iemand mij ook ver tellen of de schappen in de ONDERSTE lade neergeklapt kunnen wordt. In de handleiding welke via de site de downloaden is staat alleen dat dit bij sommige modeleen mogelijk is.

Jan Harm Brouwer 01-11-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ H2141 HX

Sinds kort in bezit. Ook voor ons gold dat we de voorganger wilden (goede recensies op meerdere sites), maar het model voor 2012 kregen. Inbouwen was, ondanks een wat onduidelijke tekening, goed te doen. Oningebouwd voelt en oogt de kast en de deur wat gammel, maar met de steun van de keuken (goed tegen het aanrecht aangedraaid en vastgeschroefd) en voorpaneel is alles solide. Het voorpaneel viel makkelijk te monteren, al was de bedoelde montage door een vrij zwaar paneel ten opzichte van een vrij lichte machine niet te doen - de gedachte is de deur vast te zetten met twee schroeven en tweezijdig plakband, maar dat laatste liet meteen los en de machine kukelde voorover.... De machine maakt weinig lawaai ten opzichte van zijn voorganger (IKEA Whirlpool, de tweede in twaalf jaar...). De korven (een nadeel van de voorganger, volgens de reviews) zijn wat mij betreft solide genoeg, zeker niet minder dan die van de Whirlpool. Wasresultaat is goed - de eerste keer zelfs zonder het vergeten wasblokje! en drogen doet-ie niet minder dan de Whirlpool, dwz niet super, maar zeker niet slecht. Al met al voor de prijs tot dusverre een prima koop. In de komende maanden (jaren mag ik hopen) maar eens zien wat de duurzaamheid van het apparaat is.

witgoed 31-10-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ H2141 HX

Onze ATAG is gestopt, zonder waarschwing vooraf,echt waar!!!! En dat na 15 jaat trouwe dienst.Maar ook ik heb last van de crisis dus op zoek naar een alternatief. Waarbij prijs en kwaliteit zoveel mogelijk in overeenstemming moesten zijn.

Ik ging voor de LFT3214 HX/MA vaatwasser aan de hand van de reviews. Maar ik kreeg de LFTA+ H2141 gestuurd omdat dat de vervanger voor 2012 zou zijn.

Inbouw goed te doen. Was en droogresulaat prima alleen na afloop van de vaatwas de deur even (minutenwerk) open zetten om restant vocht te laten verdampen.Daar hebben meer en ook duurdere machines last van. Ik vind het geen probleem.

Indeling voor de vaat is wat anders als bij de ATAG maar went vanzelf en uiteindelijk kan alles erin. De deur maakte een wat gammele indruk en het sluiten en openen deed mij de wenkbrauwen fronsen voor de duurzaamheid van deze deur.

Uiteindelijk naar een paar weken draaien in grote lijnen is deze machine een prima vervanger voor mijn ATAG en zeker een aanrader gezien de prijs. Inbouw-afwerking t.o.v duurdere machines is minder.Logisch want vaak wordt een inbouwvaatwasser gelijk met de keuken geplaatst en dan kun je alles gelijktijdig mooi afwerken. Maar mijn oude front monteren was geen probleem, gevoegde tekening wat onduidelijk maar ook daar zijn we uit gekomen en de keuken is weer mooi en compleet. Algehele duurzaamheid valt nog niets over te zeggen,service ook nog niet, maar ik heb vertrouwen en de tijd zal het leren. "By te way "bediening simpel, duidelijk en programma's vooraf instelbaar ideaal met goedkope nachtstroom. Dus als je een praktische en voordelige machine zoekt dan is dit een optie.

witgoed 30-11-2012

Een update n.a.v. praktijkgebruik over een langere periode. Vaatwasser voldoet tot op heden zeer goed.

Een gebruikersvriendelijke machine met veel mogelijkheden. En een keurig wasresultaat. Een aanrader gezien prijs en kwaliteit
van het wasresultaat.